Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

XVII Gminny Konkurs Historyczny

Szkoła Podstawowa im. św. Jana Kantego w Białej Niżnej zaprasza
do udziału w XVII Gminnym Konkursie Historycznym


Polskie powstania narodowe od XVIII do XX wieku.

 

Cele konkursu:

  • Upamiętnienie sto sześćdziesiątej rocznicy wybuchu powstania styczniowego.
  • Popularyzacja wiedzy historycznej wśród uczniów i zachęcanie ich do samodzielnego  jej zdobywania.
  • Motywowanie uczestników do pogłębiania wiadomości o historii Polski i wybitnych Polakach.
  • Kształtowanie i pogłębianie postaw patriotycznych oraz szacunku dla polskiego dziedzictwa narodowego, a także dla kultur innych narodów oraz mniejszości narodowych i religijnych.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z samodzielną analizą, interpretacją wydarzeń i oceną postaci historycznych oraz wykorzystanie różnych źródeł informacji.
  • Pogłębianie zdolności tworzenia narracji historycznej – integrowania informacji pozyskanych z różnych źródeł oraz przedstawiania argumentów uzasadniających własne stanowisko.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą historyczną dla lepszego rozumienia problemów współczesnego świata.
  • Stwarzanie możliwości rozwijania pasji historycznych uczniów i osiągania przez nich sukcesów.
  • Promowanie aktywności uczniów.

 

Zakres tematyczny:

  • Powstania: kościuszkowskie, listopadowe, krakowskie, styczniowe, wielkopolskie, śląskie.

 

Uczestnicy powinni wykazać się następującymi umiejętnościami:

  • prawidłowe umiejscawianie wydarzeń w czasie i przestrzeni,
  • rozumienie i właściwe posługiwanie się pojęciami historycznymi,
  • dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych,
  • pozyskiwanie informacji z różnych źródeł historycznych,
  • prezentowanie wniosków oraz dokonywanie analizy i interpretacji zjawisk historycznych,
  • posługiwanie się mapami historycznymi,
  • przedstawianie historii Polski na tle wydarzeń europejskich.


Literatura:

  • Szkolne podręczniki do nauczania historii i społeczeństwa dopuszczone do użytku przez Ministra Edukacji Narodowej.
  • Szkolne atlasy historyczne dla szkół podstawowych.

 

Rozdziały dotyczące tematyki konkursu z następujących pozycji:

  • Encyklopedia Szkolna Historia, WSiP, Warszawa.
  • Poznajemy bitwy polskie, Demart, Warszawa 2012.
  • Zwycięskie bitwy Polaków, ARTI, Warszawa 2015.
  • Sławni Polacy. Wodzowie i żołnierze. Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i Spółka, Poznań.
  • Multimedialna historia Polski od Mieszka I do Jana Pawła II, tomy: 14,15,16, 20, 21, Polskapresse, Warszawa 2007 r.

 

Materiały do zdalnej nauki historia on-line

https://historia.org.pl/2020/03/20/materialy-do-zdalnej-nauki-historii-historia-on-line-lekcje-dla-szkoly-podstawowej-i-liceum/

 

Obowiązują tematy z portalu dotyczące tematyki konkursu dla szkoły podstawowej.

Organizacja:

  • W konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej.
  • Każda szkoła zgłasza jednego ucznia wyłonionego w szkolnym etapie według zasad określonych w danej szkole.
  • Konkurs będzie przeprowadzony w formie pisemnej, zawierającej pytania zamknięte i otwarte.
  • Nagrody dla zwycięzców I, II, III miejsca ufundowane przez Pana Wójta Gminy Grybów zostaną przekazane do szkół, które reprezentują zwycięzcy.

Terminy:

  • Uczestników należy zgłaszać e-mailowo na adres Szkoły Podstawowej w Białej Niżnej, podając imię i nazwisko ucznia oraz opiekuna naukowego do 28 kwietnia 2023 r. /piątek/.
  • Konkurs odbędzie się 17 maja 2023 r. /środa/ o godzinie 900.
  • Wyniki konkursu zostaną przekazane e-mailowo do szkół w dniu 19 maja 2023 r. /piątek/.

Kontakt:
Adres e-mail: zspbialanizna@gminagrybow.pl

 

Serdecznie zapraszamy!!!

 

Data dodania: 2023-04-25 09:50:05
Data edycji: 2023-04-25 10:00:41
Ilość wyświetleń: 264
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej